Om föreningen

Föreningens intresseområde, Norra Skaftö, är landet mellan Skaftöbron och bron över kilen vid Sälvik. Föreningens ändamål är att verka för en god miljö på Norra Skaftö för boende och besökare att vårda kultur och historia inom området att förvalta Evensås skola

onsdag 14 oktober 2015

Bra dricksvatten i Evensås skola

Dricksvattnet i den egna brunnen har analyserats i laboratorium. Resultatet visar att vattnet är tjänligt. Fritt fram att dricka, således. Skönt att veta.

1 kommentar:

Unknown sa...

vi har lämnat vårt vatten för analys under de senaste 10 åren vartannat år. Och detta gjordes i april 2019 och det är fullt tjänligt. Analysen sitter uppsatt på anslagstavlan i Evensås gamla skola. Vi har ett annat bekymmer med vårt vatten att tillgången inte är så stabil, riktigt varma somrar med lite regn blir det kris, att koppla på det kommunala är en stor kostnad för oss. Eftersom vi inte har dessa medel, vårt loppis och medlemsavgifter och viss uthyrning räcker inte.
Ni som läser detta får gärna skänka en summa så kanske vi når vårt mål om kommunalt vatten. Till Bg 418-6409 eller vårt
Swish 123 288 8535